BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 14, 2011

Vacation Part 2: JAKARTA

Maaflah lama betul saya ambil masa untuk update entry part 2 ni. Sekarang baru ada mood dan masa luang. Hehehe. Kalau mood tak datang memang susah nak menulis. Samalah macam nak writing thesis. Jangan ikut ye cara yang tak berkesan ini. Tapi bila dah ada mood rasa macam tak nak berhenti plak. Hehehe;)


Di sini tak banyak yang saya nak ceritakan. Saya stay Jakarta selama 2 hari. Dekat Jakarta saya pergi DUFAN (Dunia Fantasy) atau lebih kurang macam Unversal Studio. Seharian saya, Saira dan Nadia menghabiskan masa di sana. Tak lupa Ferdi teman Saira dari Jakarta yang membawa kami malah belanja kami sepanjang di Jakarta. Masyuk! Hehehe..Di Indonesia ni kalau dah kaya memang kaya betul. Tapi kalau miskin memang kesianlah tengok diorang merempat di tepi jalan.

Selain tu kami pergi ke Pantai Ancol. Kami juga pergi melawat menara MONAS (monumen nasional). MONAS ni macam mercu tanda Jakarta. Di puncak menara tersebut bersalut emas tulen tau. Kami tak sempat nak naik atas pun sebab dah tutup time tu. So tgk dari bawah je. Selain tu kami banyak ronda-ronda bandar Jakarta dan makan. Kami juga masuk ke kantor airport Jakarta memandangkan Ferdi bekerja disitu.

Kat bawah ni saya masukkan beberapa gambar sepanjang di jakarta:)


DUFAN








PANTAI ANCOL





MONAS
NASI BAKAR DI ANCOS RESTAURANT

ATAS BANGUNAN KANTOR AIRPORT

Okey memang tak puas rasanya kalau dapat melancong ke negara orang walaupun hanya jiran. InsyaAllah jika ada rezeki lepas ni saya melancong bersama suami plak akan datang. Hehehe..Amin:)

0 comments: